14 Beste Gratis Sculptris-tutorials Voor Beginners, Nu In 2021 Beoordeeld|14 Beste Sculptris-tutorials Voor Beginners Nu Beschikbaar In 2021}

Heb je je vaak afgevraagd hoe je je 3D-modellen kunt ontwerpen en schilderen?

Met digitaal beeldhouwen leer je hoe je personages kunt maken voor animaties en videogames. Sculptris is een gratis softwareprogramma voor 3D-beeldhouwen en ontwerpen.

De interface is gebruiksvriendelijk en duidelijk, dus het is een goede optie voor beginnende ontwerpers om de basis van digitaal schilderen te leren.

Er zijn enkele uitstekende gratis tutorials om u op weg te helpen in Sculptris. Sculptris biedt een verscheidenheid aan tools en texturen, waardoor het een professioneel gratis programma is. U kunt de penseelgrootte en -stijl aanpassen aan uw behoeften.

Je hebt ook de mogelijkheid om OBJ-bestanden over te dragen, die worden ondersteund door Sculptris, of je kunt helemaal opnieuw beginnen met het maken van je modellen. Dynamische mozaïekpatroon is de basis van dit programma. Dit is wanneer u een 3D-maasstructuur maakt uit driehoeken.

Als een 3D-model een laag aantal driehoeken heeft, ziet het er vaak grof uit, maar het tegenovergestelde kan ook plaatsvinden. U kunt programma’s gebruiken om uw model onder te verdelen in meerdere driehoeken, waardoor uw model er strakker uitziet. Sculptris bedekt het model indien nodig met draadgaas om het probleem te verhelpen.

Laten we eens kijken naar de 15 beste gratis Sculptris-tutorials!

De Beste Gratis Beginnende Sculptris-tutorials

1. 1.

Deze tutorial geeft een gedetailleerde introductie van alle tools en penselen die beschikbaar zijn op Sculptris.

John Maksym analyseert verschillende tools, hun functies, gebruik en de verschillende aanpassingsopties voor betere controle en flexibiliteit. Dit is een goed startpunt, omdat het je een grondig overzicht geeft van alle functies binnen Sculptris. De kunstenaar geeft je een overzicht van alle penselen, samen met een demonstratie van hun gebruik.

Hij behandelt niet alleen lessen over beeldhouwen, maar hij richt zich ook op de details van het schilderen van je model. Maksym benadrukt alleen de technische kenmerken in Sculptris en vermijdt zich te concentreren op de algemene kunstconcepten. Deze tutorial is geschikt voor diegenen die ervaring hebben op het gebied van kunst en Sculptris willen gaan gebruiken.

2.

Sculptris zelfstudie over digitaal beeldhouwen

Ryan Kittleson, een kunstenaar, geeft in deze video een korte introductie tot Sculptris. Je zult in staat zijn om de basis te leren die nodig is om te beginnen met het beeldhouwen van je modellen.

De tutorial behandelt de volgende onderwerpen: Importeer de referentiefoto, navigeer door de omgeving en configureer de programma-instellingen.

Wilt u de verschillende soorten gereedschappen weten die beschikbaar zijn voor beeldhouwen?

Deze tutorial leidt je door de verschillende tools in Sculptris.

De kunstenaar geeft je ook enkele tips om je vooruit te helpen bij het tot leven brengen van je ideeën. Met deze tips kunt u zich meer concentreren op het algehele ontwerp en de vorm van het project, in plaats van op de details.

Als je deze twintig minuten durende video bekijkt, zul je begrijpen wat je met Sculptris kunt bereiken. Deze video laat je ook zien waarom veel kunstenaars van beeldhouwen houden.

3. Combineer Objecten In Sculptris

Dit artikel laat zien hoe je verschillende objecten kunt combineren om complexe 3D-modellen te maken. Deze techniek zal je helpen om dergelijke modellen snel te maken zonder het af te leiden van slechts een enkele primitief.

Deze video laat zien hoe je meerdere objecten bij elkaar kunt brengen in een scène en hoe je ze vervolgens kunt combineren voor sculpturen. U kunt deze methode gebruiken voor zowel primitieve als samengestelde vormen.

Als je dit concept eenmaal helder hebt, kun je ingewikkelde scènes maken met een breed scala aan objecten. Er zijn geen grenzen aan de creativiteit van Sculptris als je creatieve ideeën en een degelijke verwerkingsmachine hebt.

4. Hoe penselen te maken

Met deze video leert u hoe u aangepaste penselen kunt maken voor gebruik in Blender en Sculptris. Deze penselen zijn gemaakt met behulp van de GIMP-beeldbewerkingssoftware, een open-sourceprogramma.

Johnny Bevo, een kunstenaar, legt het proces op een duidelijke en eenvoudige manier uit. U kunt unieke texturen aan uw werk toevoegen voor dat gevoel van contrast en stijl door aangepaste penselen te maken.

Er is een aanzienlijk aantal dingen die u kunt maken terwijl u experimenteert door de aangepaste penselen te combineren.

5. Modelleer Een Kubus

In deze video leer je hoe je het grijpgereedschap gebruikt om een bol te manipuleren, om een kubusachtige vorm te maken. Je kunt het formulier gebruiken als een primitief voor je aanstaande Sculptris-project of een ander programma, zoals een game-engine.

Dit project zal je helpen om vertrouwd te raken met het vormen van digitale klei en met de belangrijkste kenmerken van Sculptris.

Het is essentieel om de basis te leren om u te helpen complexere modellen te maken. Nadat je hebt geleerd hoe je een kubus maakt, kun je een 3D-model van een draak maken.

6. 6.

Aan het begin van deze tutorial introduceert Underground Education het dynamische detailniveau of de dynamische mozaïekpatroon, wat een krachtige functie is in Sculptris.

Met deze functie kunt u de topologie of de geometrische structuur van het model behouden, terwijl u het aantal aanwezige hoekpunten vergroot of verkleint. Deze demonstratie toont de flexibiliteit van Sculptris’ workflow.

Als je wilt overstappen op halfgevorderd beeldhouwen, moet je voortdurend de vaardigheden oefenen die in deze video zijn benadrukt. Voor degenen die geïnteresseerd zijn in karakterkunst raden we je aan om het beeldhouwen van het menselijk hoofd te oefenen. Dit zal u helpen om de integrale functie (menselijk hoofd) van uw modellen te creëren.

Figuurmodellering is misschien een uitdagende vaardigheid om onder de knie te krijgen, maar voor een aspirant- 3D-artiest is dit de sleutel tot het maken van een aantal geweldige modellen.

7. Spinnenhaar In Sculptris

Het kan moeilijk zijn om haar te stylen.

Borodante, een kunstenaar, laat je zien hoe je haar kunt maken. Het is zowel hilarisch als informatief. In deze video leer je veel handige technieken. Deze tips kunnen worden gebruikt om de Sculptris-workflow en de kunst van het 3D-beeldhouwen te begrijpen.

De video benadrukt ook het belang van het gescheiden houden van de objecten, omdat het het proces van het modelleren van kleding of haar als verschillende mazen zal vereenvoudigen.

De kunstenaar staat open voor fouten terwijl hij blijft experimenteren met verschillende technieken in de video. Het zal voor beginners nuttig zijn om het proces van vallen en opstaan te begrijpen dat een artiest moet doorlopen om verschillende vaardigheden te leren. Je leert uiteindelijk nieuwe vaardigheden door fouten te maken.

U kunt de Borodante-technieken kopiëren door op de link in het informatiegedeelte te klikken.

8. 3.D-modellering Met Sculptris

Een andere video laat zien hoe je elk gereedschap in Sculptris gebruikt. Deze video laat zien hoe u vanaf het begin verschillende objecten kunt maken. Deze tutorial helpt je de stapsgewijze creatie van een vrouwelijke buste, het hoofd van een gehoornde wezen en een kleine draak te begrijpen.

Deze video is een geweldige gids voor beginners en mensen die hun vaardigheden op het gebied van 3D-beeldhouwen willen verbeteren. De video is gemakkelijk te volgen omdat de kunstenaar de complexe details vereenvoudigt.

Als je een tutorial wilt bekijken die tegelijkertijd leuk en informatief is, dan zul je deze geweldig vinden. Er zal een Q&A-sessie met het publiek beschikbaar zijn om eventuele vragen te beantwoorden en u te helpen een 3D-model te maken dat eruitziet als een wezen.

9. Spaarvarken In Sculptris

Deze tutorial laat je zien hoe je een spaarvarken maakt. Je kunt dezelfde technieken gebruiken om het varken te maken voor elke andere viervoetige creatie.

Na voltooiing van de korte modelleringsdemonstratie gaat de kunstenaar verder met het maken van een textuurkaart en schildert hij het model ook met verschillende materialen en gereedschappen in Sculptris. Deze video laat zien hoe u uw nieuw gemaakte spaarvarken exporteert in Unity3D.

U leert ook hoe u de Unity-standaardarcering kunt aanpassen aan het model dat in Sculptris is gemaakt. Deze video helpt je meer te weten te komen over game-ontwerp en het maken van activa.

Dit is een uitstekend voorbeeld van hoe je gamemodellen kunt maken en deze vervolgens kunt converteren naar een populaire indie-game-engine.

10. Textuur Schilderen Van Een Monsterconcept

Hoewel het proces van het maken van 3D-sculpturen ingewikkeld is, kan het snel worden gedaan met oefenen. Zelfs een ervaren kunstenaar kan het moeilijk vinden om een idee uit te werken en het beeld in drie dimensies te creëren.

Je hoeft niet alleen een model te boetseren. Je moet het ook goed schilderen. Textuur schilderen is veel gemakkelijker dan modelleren en beeldhouwen.

U kunt 3D-modellen schilderen als u bekend bent met het schilderen van miniaturen voor bordspellen zoals Warhammer en Dungeons and Dragons.

Met deze video krijgt u ook een duidelijk beeld van de vereiste workflow om uw schilderwerk tot in detail uit te voeren. De meeste 3D-beeldhouwprogramma’s hebben een soortgelijk proces voor schilderen. Je moet de strategie toepassen om te beginnen met een dekkende basislaag voordat je in de details gaat.

U kunt meerdere penselen met verschillende dekkingsniveaus gebruiken om spannende functies aan uw modellen toe te voegen.

11. Sculptris Tot Zbrush Basics

In deze video leer je hoe je je modellen van Sculptris naar Zbrush kunt brengen.

Deze gids helpt u de essentiële stappen te begrijpen die u moet volgen bij het converteren van uw model voor Zbrush-bewerking. Het is nodig om meerdere objecten in uw ontwerp te splitsen. De DynaMesh-tool converteert de driehoekige objecten naar quads.

Deze tutorial behandelt alle technische aspecten van Zbrush. Het is een geweldige gids als je bekend bent met Zbrush of als je gewoon aan de slag wilt met Sculptris.

Van de demonstratie zult u het onderscheid tussen beeldhouwen in Sculptris en Zbrush kunnen begrijpen. Waarom Zbrush-experts Sculptris-functies gebruiken om basismodellen te maken.

De tweede helft van de tutorial behandelt het onderwerp: QRemesher, een nieuwe functie in Zbrush.

Deze tool is een geweldig alternatief voor DynaMesh als je een artiest bent die graag vloeiendere geometrie creëert.

12. Texturen En Textuurschilderen

Hier is nog een video met een briljante introductie door John Marksym voor het maken van game-items in Sculptris. Nadat hij je heeft laten zien hoe je moet beeldhouwen, laat de kunstenaar je zien hoe je texturen in lagen kunt aanbrengen met behulp van vooraf gemaakte texturen. Meerdere penseelgroottes en niveaus van dekking kunnen uw modellen een complex en realistisch uiterlijk geven.

Nadat hij u het proces heeft laten zien om het model en de textuurkaart uit Sculptris te exporteren, demonstreert John ook hoe u ze in Unity3D kunt importeren. Het proces van het opnemen van de activa in een specifieke scène in een mobiele game.

Ten slotte leer je spelen met de standaard shader, de verlichting en de camera om je te helpen het uiterlijk van de assets aan te passen. Deze gids wordt aanbevolen voor iedereen die geïnteresseerd is in game-ontwerp en het maken van activa.

13. Beeldhouwen Tangleds Pascal

Hoewel de video een speedpaint-tutorial is, wordt deze gedetailleerder naarmate u de Sculptris-interface gebruikt. Pascal is een gemakkelijk en leuk personage om te gebruiken voor beeldhouwen.

Als je oefent met het maken van modellen zoals Pascal, is dit een uitstekende manier om je vaardigheden als personageontwerper en digitale beeldhouwer te verbeteren.

Het is een lange traditie in de kunstwereld om het werk van kunstenaars na te bootsen die je voor zijn geweest. Dit geeft je ideeën voor het maken van je eigen kunstwerk. De tutorial heeft ook een rustgevende toon die op de achtergrond wordt gespeeld, waardoor het een ontspannende manier is om je op je illustraties te concentreren.

14. Beeldhouwen John F. Kennedy

Deze video, door Richard Kapuaala, toont het proces en de workflow van een professionele digitale beeldhouwer.

Het zal duidelijk zijn hoe een kunstenaar begint met de basisvormen en verhoudingen en vervolgens overgaat tot de details. U moet aandacht besteden aan de algehele vorm en plaatsing van de schedel om uw afbeelding nauwkeurig weer te geven.

Laatste woorden

Deze tutorials laten u zien hoe u 3D-modellen kunt maken. Er is een startpunt voor iedereen die nieuw is in een vakgebied. Met Sculptris, een van deze programma’s, kun je experimenteren en leren hoe je verbluffende kunstwerken kunt maken.

Maar je moet jezelf wat tijd gunnen om de vaardigheden te leren en de oefeningen religieus te oefenen.

Tot de volgende keer!