Ach mevrouw (uw vinger getuigde daar niet echt van),

Wat een opwinding. Wij naderen een kruising met een busbaan en 50 mtr. verderop een verkeerslicht. Dat staat op rood maar ons verkeerslicht stond op groen. Mijn leerling reageert echter op een lange rij wachtenden voor het rode licht en wil niet stil komen te staan op de busbaan. Hulde, want goede instructie heeft gewerkt. Maar mevrouw, u begreep hem niet en vond onmiddellijk uw claxon. Al toeterend vestigt u fijn de aandacht op uzelf en niet op ons.

U vond dat hij maar door moest gaan maar dat doen leerlingen in een rijlesauto niet zomaar.

Soms doen zij dingen waarvan ze hopen dat ze het goed doen en wij als instructeurs begeleiden een leerproces. Wij leiden geen robots op maar proberen de beginnend bestuurder te laten reageren op het verkeer. Deze leerling was dus oke, uw reactie niet!

We komen naast elkaar stil te staan voor het verkeerslicht in kwestie. U groette ons met een vinger, wij lachen wat verlegen, begrepen u niet. Gelukkig zwaaide uw deur open en uw gezichtsuitdrukking samen met scheldwoord en nogmaals de vinger maakten ons duidelijk dat u niet blij was. Sorry voor het gedrag van mijn leerling en mijn duim naar hem!